Pengikut VVIP

Tuesday 2 April 2013

Lelaki Ego,Perempuan Emo?

assalamualaikum..

bagi menghidupkan belog aku yang pra-matang ni,aku memang suka perah-perah otak,search-search Pak Cik Google untuk kenalpasti kaitan lelaki dengan ego dan perempuan dengan emo...Bajet macam tak busy,padahal report latihan industri dah 2 minggu aku tak buat..hahaha..

Ok,back to the topic.

EGO.

Sebenarnya setiap manusia ada sifat ego ni.Cuma,antara nampak dengan tak saja.
ego ni selalu orang kaitkan dengan lelaki.

tapi kenapa?

mungkin sebab lelaki memang dilahirkan dengan satu fitrah di mana diorang memang kena ada sifat ego.ye lah.bakal2 pemimpin lah katakan.MUNGKIN..entah la,tak pasti.

ego ni pun ada yang berguna,ada yang tak berguna.ego yang berguna,memang patut simpan  la untuk pertahankan maruah sendiri,keluarga dan etc2..
tapi yang masalahnya,ego yang tak berguna ni..
ego yang akan buat seseorang tu jadi besar kepala,tak nak mengaku salah,tak boleh terima teguran,sombong dan yang paling ketara,tak akan langsung MINTA MAAF walaupun kesalahan tu datang dari diri sendiri..ha..ego ni,bukan takat lelaki je ada,perempuan pun ada..hehe..

Okay.
habis cerita pasal ego.


EMO.

Emotional.Tak payah cakap la,confirm-confirm la menang ke perempuan..
makhluk ciptaan Allah yang berjiwa lembut,mudah terguris,mudah merajuk dan paling cepat melatah kalau ditimpa sesuatu.Tapi tak semua perempuan macam tu semua okay?ada yang jiwanya lebih tough dari lelaki.

Emo ni jadi bila kita tak dapat kawal perasaan sedih,marah kita bila berdepan dengan sesuatu.
Dan bila tak dapat kawal perasaan,mulalah nak menitis air mata,nak mengamuk tak tentu pasal,nak marah-marah..memang kronik kalau tak kawal.tapi nak buat macam mana,dah nama pun fitrah sebagai seorang perempuan..Tapi tak juga bermakna lelaki ni macho sangat sampai tak boleh kaitkan diorang dengan emo ni ye?Ada yang emo mengalahkan perempuan kot.

so,hakikatnya,memang ego dan emo ni memang berkait rapat dengan lelaki dan perempuan.Cuma  dua-dua sifat tu terserlah lebih kepada kaum adam atau kaum hawa.Ada lebih disana,kurang disini.Macam tu la lebih kurang.Yang penting,kita kena bijak tangani sifat ego and emo tu.Jangan sampai buat orang lain meluat + menyampah..buruk padahnya nanti.

-ini sekadar pendapat peribadi.sekadar berkongsi ..hehe..thanks for reading..

No comments:

Post a Comment