Pengikut VVIP

Monday 15 April 2013

sebab kita pun buat silap~

assalamualaikum..

Dalam hidup ni kadang-kadang kita tak akan sangka kita akan lalui keadaan yang tak pernah pun terlintas di dalam fikiran kita.

hurm..sangat lah mengharukan lepas aku dapat tahu perkara tu.Tak terjangkau dek fikiran pun ada..
haishhh..berombak dada kot.

semua orang buat silap.
ya.perlu diakui.aku jugak pernah buat silap.
dan selalu buat.
siapa yang sempurna kan?

tapi..
sekali dah buat silap,ianya akan kekal sebagai KESILAPAN.

benda dah jadi.
dah tak boleh nak U-TURN.

yang tinggal just "menyesal"..

aku sendiri dah buka mata,melalui kesilapan orang lain..
lepas ni,kalau nak buat sesuatu,biar fikir panjang-panjang.Kalau ikut hati,mati!

dan apa yang aku belajar dari semua ni,kita jangan terlalu yakin yang kita tak akan buat salah.
Allah lebih mengetahui.
jangan cakap besar,jangan pandang orang yang buat silap tu akan terus buat silap..
kita bukan Tuhan.

bagi aku,sebagai manusia yang tak sempurna,kita bukanlah siapa-siapa untuk menghukum.
cukuplah sebagai iktibar untuk kita..tegur mana yang salah,nasihat apa yang perlu..
tak mustahil,kita jugak akan terjelepok dalam kesilapan yang sama.

#jangan cepat menghukum.

nota hati : semoga ada jalan penyelesaian yang terbaik untuk dirinya.amin..










No comments:

Post a Comment