Pengikut VVIP

Saturday, 6 September 2014

Keputusan Aku, Kemahuan Orang Lain

Assalamualaikum...

Kerja memang bergunung-ganang tak siap.
Otak aku jammed tak boleh nak fikir buat masa sekarang ni.
Semua jadi slow.
Yang lajunya jari-jemari yang laju menaip entry.
Nampak tak macam mana kuatnya jiwa aku dengan penulisan.*poyo
Tapi sebenarnya yang tu lah hakikat sebenar.

Bukan tu yang aku nak membebel kat sini sebenarnya.
Kali ni rasa macam nak meroyan bab lain yang tengah mengganggu gugat jiwa aku yang selalu tak stabil ni.

Sejak akhir-akhir aku rasa aku ni lifeless.
Banyak keputusan yang aku buat sebab orang lain. Dengan erti kata lain, atas telunjuk orang lain.
Umur dah 22 kot. Keputusan yang sepatutnya atas dasar diri aku sendiri, terbalik, semuanya atas kemahuan orang lain.
Sungguh aku rasa lifeless.

Sampai bila aku nak jadi macam ni.
Atau aku memang tak mampu nak berdiri atas keputusan sendiri.
hurm...
Lemah betul diri terasa. Cepat mengalah. Cepat menurut. Susah nak cakap "tidak" susah nak cakap "tak setuju"... ikut saja macam mana pun..
Sampai bila aku nak jadi macam ni pun tak tahulah.
Stressed !


readmore »»