Pengikut VVIP

Tuesday 12 February 2013

pilihan aku sendiri



assalamualaikum.
dalam hidup ni,kita selalu diberi peluang untuk buat pilihan.tapi,peluang tu tak datang pada setiap masa.adakalanya kita tak diberikan pilihan.hanya turut dan setuju dalam paksa.

dan kali ini.untuk situasi yang telah lama berlegar dalam hidup aku.keputusan dan pilihan dah aku buat.

ya.

Pilihan aku sendiri.

Tanpa paksa,tanpa pujuk.
Aku dan keputusan aku sendiri.

Walaupun aku sedar yang aku sendiri tak berapa yakin dengan apa yang aku putuskan ni betul atau tak.

Mak abah ikut keputusan aku.Nak atau tak sambung degree,itu hak aku.Mak abah selalu sokong apa saja keputusan aku.

Cuma sebenarnya aku belum puas nak nikmati hidup sebagai seorang pelajar.Tapi bila aku fikir balik,aku nak sangat cepat-cepat kerja,dan tujuan utamanya adalah untuk bantu mak abah aku.

Mungkin dah sampai masa aku tabur jasa.
Apa yang perlu sekarang ni adalah kepercayaan aku pada diri sendiri.
Hanya DIPLOMA dalam genggaman kelak.Cukupkah?hurm..masih bersoal dalam benak fikiran.

impian sebenar aku?
biarlah tersimpan dulu.
sampai masa,Allah izin,insyaAllah termakbul kelak.

Semoga Allah suluhkan aku keyakinan yang utuh untuk apa yang aku putuskan kali ini.Lepas grad,terus cari kerja.Kalau ada rezeki,insyaAllah..

No comments:

Post a Comment